דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גירושין בהסכמה - הסכם גירושין בשיתוף פעולה 

מאת    [ 29/09/2011 ]

מילים במאמר: 524   [ נצפה 2005 פעמים ]

גירושין בהסכמה – מה זה וכיצד מבצעים?

כללי

לא כל הזוגות המתגרשים חייבים להגיע למצבי ריבים ומלחמות בין כותלי בית המשפט. ניהול תיק גירושין כרוך שלא מעט אנרגיות שליליות, זמן, לחצים, חוסר ודאות, כעסים ומתחים. מנגד, לא מעט יש אנשים שמתגרשים בצורה נעימה וחברית. ניתן להגיע להסכמות בשיתוף פעולה הדדי בין הצדדים על ידי משא ומתן. ברם, מדובר לרוב על אחוז קטן יחסית של מקרים. כאשר יש הסכמה בין הצדדים באשר לנושא של גירושין וכאשר שניהם בוחרים לשבת ולדבר על הבעיות והמחלוקות בקשר עם הפירוד ולהחליט בעצמם מה יהיו תנאי הגירושין, הם בהחלט יכולים לערוך יחד הסכם גירושין בהסכמה ללא מלחמות מתישות.

מה זה גירושין בהסכמה?

גירושין בהסכמה מתבצעים על ידי עריכת הסכם גירושין וחתימה עליו על ידי שני הצדדים ובהמשך הגשתו לאישור בית המשפט לשלם מתן תוקף חוקי של פסק דין. מה כולל הסכם גירושין מסוג זה? כמו כל הסכם גירושין, בכך אין שום הבדל...

הסכם גירושין כולל יתייחס לכל הנושאים הקשורים לפירוד של הצדדים ועל עתידו של התא המשפחתי ויחסיו הכלכליים והאחרים לאחר הגט. מבחינת נושאים כלכליים - הנכסים שלהם, החסכונות והחובות אם יש, חלוקת רכוש באופן המקובל על שניהם לרוב מחצית לכל צד, מזונות, הסדרי ראייה, וכיו"ב.

ההמלצה הינה לבצע הסכם גירושין כולל. הכוונה להסכם גירושין שיסיים את כל המחלוקות ולא יותיר נושאים פתוחים. גירושין בהסכמה נועדו להסדיר למעשה את כל הנושאים בין שני בני הזוג, ולפיכך גם נושאים של משמורת ומזונות אשר קשורים בילדים קטינים, כאמור לעיל, יהיו חלק בלתי נפרד מההסכם. שני בני הזוג הצדדים צריכים להסכים על כל הנושאים, תוך שהם חושבים על טובת הילדים ונותנים לכך ביטוי בהסכם גירושין. בתי המשפט לוקחים תחת אחריותם לבחון הנושאים הללו של ילדים ונותנים לכך חשיבות עליונה בבואם לבדוק האם הסכם גירושין הינו ראוי וניתן לאשרו, אחרת ההסכם לא יאושר.

מה עוד חשוב לדעת לקראת הסכם גירושין בהסכמה?

היה והנכם מעוניינים לבצע גירושין בדרך של הסכם גירושין בהסכמה, ניתן כי שני הצדדים ייוצגו על ידי עורכי דין מטעמם, או עורך דין שייצג במשותף ובאופן נייטראלי את שניהם. ניתן גם לפנות אל מגשר גירושין ולנהל באמצעותו את המשא ומתן להשגת הסכם גירושין במסגרת הליך גישור גירושין, שהינו זול, מהיר ויעיל במקרים רבים. חשוב להדגיש, כי הסכם גירושין בהסכמה הינה דרך מהיר, נוחה וחברית לעומת גירושין המתבצעים בבית המשפט, אך הם עדיין מחייבים זהירות ומחשבה רבה, כי המדובר בהסכם גירושין לכל דבר וענין ומאוד קשה אחר כך להתחרט ולנסות לבטלו. רק במקרים מאוד חריגים ונדירים תהיה אפשרות כזו.

לפני הפגישה עם עורכי דין גירושין, או הליך גישור גירושין, יש להיערך מבחינת מסמכים רלבנטיים ופרטים ונתונים שיש לבדוק, כגון - חשבונות בבנקים, חסכונות, קופות הגמל, משכנתא, ביטוחים, נסחי טאבו למקרקעין, רישיונות רכב, וכל רכוש אחר וכדומה. הסכם גירושין טוב ונכון יכלול את כל הנושאים שעל הפרק ולא יותיר עניינים עליהם יהיו ויכוחים בעתיד. הוא ינוסח באופן מקצועי ללא מקום לפרשנויות או ספקות.

מדוע הסכם גירושין בהסכמה כדאי?

גירושין אינו תהליך קל, כרוך ברגישויות ולבטים. התדיינות במערכות המשפטיות עשויות להסלים קונפליקט בין בני זוג ואף לגרום להחרפת היחסים ולהעכרתם. עשוי, כמובן, גם להיות לכך השלכה על הילדים. לכן, כאשר מדובר בהליך של הסכם גירושין בהסכמה, עם שיתוף פעולה ותקשורת חיובית בין שני הצדדים, הם יוכלו לחסוך לעצמם לחצים, כעסים וצלקות עתידיות ולצמצם טראומה של פירוד שעל פי לרוב אינה קלה כלל ועיקר.

 

עמית ורד הינו עו"ד, נוטריון ומגשר גירושין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב